Zpět

Proč nepoužívat open source systémy jako je Wordpress, Jomla, Prestashop, Opencard aj,

Od Petr 03.10.2016 0 Komentáře

Wordpres, prestashop, jomla aj. jsou opensourcové systémy, které jsou volně ke stažení. Ano jsou tedy uplně zdarma. Existují však firmy, a není jich málo, kteřé tyto systémy nasazují. Tyto firmy říkají, že je vyvinuly sami a učtujou zákazníkům nemalé peníze, za pouhé nasazení a nebojím se říct, že i více než to, co stojí naše licence SHOPARSu.

Pokud si budete chtít takové to systémy nasadit sami, pravděpodobně se Vám to nepodaří podle Vašich představ a je také možné, že se Vám opensource vůbec nespustí. Tuto cestu Vám však muhou zjednodušit někteří poskytovatele hostingu. Přímo v jejich administraci si můžete jedním kliknutím nainstalovat nejznámější opensourcy. 

Proč si na tyto systémy dávat pozor?

  1. Ti co to nasazují tyto systémy, většinou nemají potuchu, jak systém funguje, umí nasadit pravděpodobně novou šablonu, a několik doplňku, aby se opensource daly v Česku použít, ale to bude nejspíše vše. Doprogramovat vlastní modul do těchto systému umí jen zlomek firem a navíc, každý modul pak potřebuje svou podporu, jinak se může stát, že s novou verzi opensouce přestane fungovat.
  2. Tyto systémy jsou vcelku nebezpečné, pokud systém obsahuje chybu, a ta je odhalena, ihned ji někdo zneužije. Na druhou stranu takové chyby dokáže komunita velmi rychle opravit, ale musíte provést upgrade systému, a tím se Vám zase může rozhodit nějaký doplněk. 
  3. I když je systém zdarma nějaké doplňky jsou zpoplatněny a  musíte za ně platit licenční poplatek.
  4. Opensource systémy se tvůrci snaží programovat velmi obecně a někdy se spouští i služby, které nejsou potřeba, proto jsou nároky na server vyšší něž u vlastních systému.

Příklad z praxe:

"Nedávno jsem mluvil s kamarádem Jakubem, bavili jsme se právě o opensourcových systémech, převážně tedy o wordpressu. Měl velké problémy při aktualizaci. Po aktualizaci se mu smazaly všechny doinstalované moduly. Této události si samozřejmě ihned nevšiml a všiml jsi ji až po jednom měsíci. Přišel o hromadu dat a potenciálních zákazníků."

Tágy
Internet

Komentáře (0)

Uložit
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace